banner.jpg banner3.jpg header3.jpg header4.jpeg Sample 09 (1200x400).jpg Sample 11 (1200x400) hi-res.jpg

Sportminded Hoevelaken: de waarde van bedrijfsmerken en het succes van Picnic

Nieuws afbeelding 4-10-2017
Dinsdag 26 september 2017 organiseerden de sponsorcommissies van voetbalvereniging sc Hoevelaken en de Mixed Hockey Club Hoevelaken namelijk voor de veertiende keer sinds november 2009 een bijeenkomst voor hun belangrijkste sponsoren. "Picnic-en” was het thema, want de sponsoren waren deze keer te gast bij Picnic.

Future Proof your Brand
Na een gezamenlijke barbecue in Zandfoort aan de Eem werden de genodigden welkom geheten door Léon Breuers. Daarna gaf Laurens Hoekstra een presentatie over het belang van bedrijfsmerken. Hoekstra is voorzitter van de sponsorcommissie van de hockeyclub en in het dagelijks leven eigenaar van VIM Group. Tevens is hij auteur van het boek "Future Proof Your Brand”, dat in juli jl. uitkwam. In zijn presentatie benadrukte de ondernemer de waarde van bedrijfsmerken en op welke wijze je dit future proof kunt managen.

Picnic
Daarna presenteerde Ruben Vermijs het verhaal achter het bedrijf Picnic. Vermijs is marketingverantwoordelijk en vanaf de eerste dag betrokken bij het online supermarktbedrijf Picnic. Picnic bezorgt boodschappen in diverse wijken in Amersfoort, Leusden en Soest, alsmede in enkele andere delen van het land. Picnic kan dit gratis doen, omdat er geen onnodige schakels zitten tussen het product en de klant. Picnic garandeert de laagste prijs en de bezorging op een half uur nauwkeurig.

Tijdens de rondleiding in het distributiecentrum, grenzend aan Zandfoort aan de Eem, krijgen de genodigden een kijkje in het succesvolle supermarktbedrijf. Zo kan er worden bijgehouden hoeveel procent van de boodschappen binnen de beloofde tijd worden bezorgd en wordt er verteld, met welk geraffineerd systeem de bezorgwagens worden ingeladen. De startup wil de komende jaren naar vijf distributiecentra groeien. Picnic zal dit jaar al voor ruim 2000 mensen werkgelegenheid bieden en op termijn loopt dit op naar 10.000 nieuwe arbeidsplaatsen. De omzet moet daarbij stijgen van 30 naar 100 miljoen euro.

Picnic ging anderhalf jaar geleden in Amersfoort van start en is op dit moment ook actief in Utrecht en Almere. Onlangs liet het bedrijf al weten ook in Delft, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Ede en Veenendaal te starten.
De bijeenkomst, traditiegetrouw mede mogelijk gemaakt door Rabobank Amersfoort Eemland, werd afgesloten met een borrel, waar tevens de gelegenheid was om te netwerken.

bijdrage van Robert Kreuning
 

Twitter